ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κρόκος σαφράν - Αρχαια ελλαδα

Τα αρχαία έργα τέχνης και η γενετική του κρόκου υποστηρίζουν την προέλευση του σαφράν στην πρώτη Ελλάδα

Ο Κρόκος σαφράν (  Crocus sativus ) είναι ένα αρσενικό στείρο, τριπλοειδές άνθος και πηγή του μπαχαρικού και της χρωστικής σαφράν. Για περισσότερες από τρεις χιλιετίες, καλλιεργήθηκε σε όλη τη Μεσόγειο, συμπεριλαμβανομένης της αρχαίας Ελλάδας, της Περσίας και άλλων πολιτισμών, και αργότερα εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο. Παρά την πρώτη πανταχού παρουσία του κρόκου κρόκου, η προέλευσή του ήταν θέμα συζήτησης εδώ και αιώνα, όσον αφορά την περιοχή και το χρόνο, καθώς και τη συμβολή των γονικών ειδών. Ενώ τα απομεινάρια των αρχαίων τεχνών, χειροτεχνιών και κειμένων εξακολουθούν να παρέχουν υποδείξεις για την προέλευσή του, η σύγχρονη γενετική έχει τη δυνατότητα να ακολουθήσει αποτελεσματικά αυτά τα ίχνη, ρίχνοντας έτσι φως σε νέες πιθανές γραμμές καταγωγής. Σε αυτήν την ανασκόπηση, ακολουθούμε τις αρχαίες τέχνες και την πρόσφατη γενετική για να εντοπίσουμε την εξελικτική προέλευση του κρόκου του κρόκου. Εστιάζουμε στον τόπο και τον χρόνο εξημέρωσης και καλλιέργειας του κρόκου, Crocus cartwrightianus  . Τόσο οι αρχαίες τέχνες από την Ελλάδα, το Ιράν και τη Μεσοποταμία όσο και οι πρόσφατες κυτταρογενετικές και συγκριτικές προσεγγίσεις της επόμενης γενιάς δείχνουν την εμφάνιση και την εξήγηση του κρόκου στην αρχαία Ελλάδα, δείχνοντας πώς και οι δύο κλάδοι συγκλίνουν στον εντοπισμό της προέλευσής του.

Όσον αφορά τα αρχαία κείμενα, η πρώτη χρήση της λέξης «σαφράν» χρονολογείται από τον 12ο αιώνα
Όσον αφορά τις αρχαίες τέχνες, οι εικόνες μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε δύο τύπους: Από τη μια πλευρά, αυτές που είναι ζωγραφισμένες με χρωστικές που προέρχονται από τον κρόκο και από την άλλη, αυτές που απεικονίζουν άνθη κρόκου κρόκου. Ο πρώτος τύπος εικόνας μπορεί να μας δώσει πληροφορίες για το πιθανό χρονοδιάγραμμα χρήσης του κρόκου, ενώ το δεύτερο μπορεί να μας δώσει πληροφορίες για την προέλευσή του καθώς παρέχει στις μορφολογικές πτυχές του είδους του κρόκου που χρησιμοποιήθηκε εκείνη την εποχή. 
Τα πρώτα στοιχεία για την προέλευση του σαφράν προέρχονται από αρχαία έργα τέχνης

Στοιχεία για τη χρήση και την καλλιέργεια του κρόκου βρίσκονται σε διαφορετικές κουλτούρες και εποχές. Εδώ, θα ακολουθήσουμε τα ίχνη του κρόκου σε αρχαία έργα τέχνης με χρονολογικό τρόπο.

Η παλαιότερη απόδειξη χρήσης του κρόκου από την ανθρωπότητα εντοπίστηκε σε μια απεικόνιση θηρίων 50.000 ετών σε μια σπηλιά στο Ιράκ, όπου έχουν σημερινές χρωστικές ουσίες που σχετίζονται με το σαφράν (συμπεριλαμβανομένης της κροκίνης) (  Caiola and Canini, 2010  ). Ο "ιστορικός κρόκος" άγριας καλλιέργειας ("ιστορικός σαφράν": κάθε είδος κρόκου με τουλάχιστον εν μέρει παρόμοια χαρακτηριστικά με το σημερινό καλλιεργούμενο σαφράν και χρησιμοποιείται από τον άνθρωπο για αυτό το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό) αναφέρθηκε ότι χρησιμοποιήθηκε από τους Σουμερίους (περίπου 4100–1750 π. .Χ. ) ως μέρος των θεραπειών και των ιατρικών φίλτρων τους (  Willard, 2002 ). Επίσης, οι βασιλιάδες της παλιάς Ασσυρίας και της Βαβυλωνίας (2η χιλιετία π.Χ.) χρησιμοποιούσαν τον «ιστορικό σαφράν» ως θεραπεία για διάφορες ασθένειες και γέμιζαν τις αυλές τους με υφάσματα βαμμένα με «ιστορικό σαφράν» ή αργότερα πιθανόν καλλιεργημένο σαφράν, τα οποία. προμηθεύονταν από Φοίνικες εμπόρους 

https://www.independent.co.uk/news/ - https://www.frontiersin.org/articles

https://www.e-sy.gr/programmatic-statements

https://athlw.blogspot.com/


ΣΟΦΙΑ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ

5.0 ΓΕΩΡΓΙΑ/ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ/ ΑΛΙΕΙΑ / ΠΑΡΑΓΩΓΑ

5.1. Η Ελλήνων Συνέλευσις δίνει τεράστια βάση στην ανάπτυξη των πρωτογενών παραγωγικών πηγών. Η γεωργία θα αναπτυχθεί με τον πιο δυνατό τρόπο. Θα καθιερωθεί σε ολόκληρη την επικράτεια η καλλιέργεια μόνο με παραδοσιακούς Ελληνικούς σπόρους.
5.2. Θα αναπτυχθεί με πρόγραμμα ώστε το 60 % της γεωργικής παραγωγής να καθιστά τη χώρα μας από τα γεωργικά προϊόντα. Θα γίνει αναγνώριση όλων των φυτών της ελληνικής χλωρίδας καθώς και των παραγόντων τους, πχ ελαίων για θεραπευτικούς και για καλλωπιστικούς σκοπούς .
5.3. Θα επανακτηθεί και θα συμπληρωθεί εκ νέου το ταμείο των ελληνικών σπόρων.
5.4. Θα γίνει έλεγχος της τροφικής αλυσίδας και θα απαγορευθούν όλοι οι «GM» γενετικά τροποποιημένοι σπόροι και τα παράγωγα αυτών.
5.5. Η Πολιτεία θα αναλάβει να διασφαλίσει τους πολίτες με τρόφιμα απαλλαγμένα από «GM» γενετικά τροποποιημένους σπόρους, θα προσφέρει εξελιγμένες μεθόδους ανάπτυξης που θα βασίζονται στις τεχνικές καλλιέργειας που ακολουθούν τις αρχέγονες αρχές όπως διατυπώνονται στη μητέρα φύση, και το πότισμα θα γίνεται μόνο με καθαρό νερό απαλλαγμένο από δηλητήρια, τοξίνες όπως φθόριο κτλ,
5.6. Θα δημιουργηθεί μηχανισμός υποστήριξης για όλες τις μονάδες γεωργικής και ζωικής παραγωγής, μέσω προηγμένων τεχνολογιών που θα είναι εναντίον των γενετικά τροποποιημένων σπόρων και υβριδίων, με την λήψη ταυτόχρονα υποχρεωτικών εφαρμοστικών μέτρων για καλλιέργειες με τους φυσικούς τοπικούς σπόρους που δεν έχουν υποστεί επεξεργασία, έτσι ώστε η Ελλάδα να γίνει ξανά ένα οργανικό πρότυπο φυσικής ανάπτυξης και οτιδήποτε καλλιεργείται στον Ελληνικό χώρο να είναι πραγματικά βιολογικό.
5.7. Η λίπανση θα γίνεται μόνο με βιολογικά λιπάσματα και εδαφοβελτιωτικά που θα παράγονται στην ελληνική επικράτεια.
5.8. Θα αναπτυχθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η βιομηχανική μεταποίηση των γεωργικών προϊόντων στα οποία μόνο θα επιτρέπεται η εξαγωγή. Το ίδιο βάρος θα δοθεί και στην κτηνοτροφία.
5.9. Θα σχεδιαστεί κατάλληλα η σχέση παραγωγής, μεταφοράς, αποθήκευσης, συντήρησης, διάθεσης στην τοπική αγορά και των εξαγωγών ούτως ώστε να αποκτηθεί αμεσότητα μεταξύ παραγωγού και καταναλωτή και να αναπτυχθεί υγιής ανταγωνισμός.
5.10. Θα υπάρχει αυστηρή εποπτεία για την τήρηση των προδιαγραφών.
5.11. Θα δοθεί προώθηση ώστε το 80 % των προϊόντων της κτηνοτροφίας να καλύπτει την εγχώρια κατανάλωση.
5.12. Θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην παραγωγή οικολογικών ζωοτροφών.
5.13. Θα δοθεί βάση στην αναπαραγωγή των ζώων της Ελληνικής πανίδας.
5.14. Η ανάπτυξη τους θα γίνεται μόνο σε φυσικό περιβάλλον και θα απαγορεύεται κάθε αυξητικό, διατροφικό συμπλήρωμα, ορμόνες κτλ.
5.15. Είμαστε η χώρα των υδάτων είναι φυσιολογικό να υπάρχει υδατοκαλλιέργεια όλων των ειδών.
5.16. Θα δοθεί βαρύτητα στις υδατοκαλλιέργειες ιχθύων, οστράκων και μαλακίων και ότι παράγεται ως τελικό προϊόν της μητέρας φύσης.
5.17. Η Πολιτεία είναι έτοιμη να παράσχει κάθε στήριξη για την επίτευξη των ανωτέρω με την δική της ή όχι συμμετοχή στην υλοποίηση τους.

21.0 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

21.1. Το γήινο περιβάλλον λειτουργεί κάτω από συνθήκες νομοτέλειας οι οποίες αποδίδουν στα ανθρώπινα όντα έναν τεράστιο σεβασμό που δίνει τη δυνατότητα στο ανθρώπινο γένος να διαβιώνει στις πιο άριστες συνθήκες. Ότι είναι χρήσιμο στον άνθρωπο παρέχεται σε πλήρη αφθονία. Το νερό, το οξυγόνο, οι καρποί της γης μας, τα πολύτιμα στοιχεία που βρίσκονται μέσα στην γη μας, η κάλυψη των αναγκών σε ενέργεια, η κάλυψη της αισθητικής προσφέρονται αφειδώς από το περιβάλλον μας.
21.2. Είναι αυτονόητο εφόσον το αντιλαμβανόμαστε να τρέφουμε και να εκδηλώνουμε με πλήρη αμοιβαιότητα τον σεβασμό μας προς το περιβάλλον μας. Ο απόλυτος σεβασμός προς το περιβάλλον μας αρχίζει με την επαφή που χρειάζεται ο άνθρωπος να έχει με αυτό. Οι περιγραφές της γραμματείας μας είναι ότι οι άνθρωποι ήταν στο παρελθόν σε μεγάλη επαφή μαζί του σεβόμενοι τα θεία δώρα. Όταν διάβαιναν ποταμό έπρεπε πρώτα να καθαριστούν και το διάβαιναν πάντα καθαροί.
21.3. Τα μνημεία που μας άφησαν είναι απόλυτα προσαρμοσμένα στο περιβάλλον της φύσης. Όπως οι μυκηναϊκοί τάφοι, οι πυραμίδες, οι ναοί και οι κατοικίες.
21.4. Η Ελλήνων Πολιτεία θα αποδίδει το σεβασμό της προς το περιβάλλον με την αρμόζουσα επαφή του ανθρώπου με αυτό. Στις σύγχρονες συνθήκες ότι κατασκευάζεται και δημιουργείται θα γίνεται με απόλυτο σεβασμό προς το περιβάλλον.
21.5. Οι οικισμοί θα είναι προσαρμοσμένοι και με σεβασμό στο περιβάλλον με όλα τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της περιοχής.
21.6. Απώτερος σκοπός είναι η σταδιακή αποσυμφόρηση των αστικών κέντρων και η ενδυνάμωση της περιφέρειας καταργώντας σχεδόν την διαβίωση του ανθρώπου σε μεγαλουπόλεις με φυλακές ψυχών και σωμάτων.
21.7. Ο άνθρωπος θα ξαναμάθει να αντιλαμβάνεται το περιβάλλον του, τι υπάρχει γύρω του, τι συμβαίνει γύρω του, τα συμπαντικά δρώμενα και θα συμμετέχει σε αυτά σαν αναπόσπαστο τμήμα τους.
21.8. Η ενέργεια έχει δοθεί στους ανθρώπους ως θείο δώρο και θα πρέπει να ενσωματώνεται στη δομή της πολιτειακής δράσης με αποδοτικούς πρωτοποριακούς τρόπους.
21.9. Η ενέργεια θα παύσει να είναι στοιχείο εκμετάλλευσης και πλουτισμού των επικυρίαρχων και θα παρασχεθούν από την Ελλήνων Πολιτεία προς τους πολίτες ενέργειες απόλυτα συμβατές με το περιβάλλον σε τιμές που να αντιπροσωπεύουν μόνο το κόστος των εγκαταστάσεων διανομής.
21.10. Όπως επίσης και το νερό ως θείο δώρο θα διανέμεται στους πολίτες μόνο με το κόστος διαχείρισης και μεταφοράς του (συντήρηση δικτύου διανομής).
21.11. Σε αυτό το περιβάλλον ο άνθρωπος θα τρέφεται μόνο με τους αυθεντικούς καρπούς της γης που έχουν δοθεί γι’ αυτόν και όχι μεταλλαγμένα, τροποποιημένα, κακοποιημένα με χημικές διαδικασίες τρόφιμα και παράγωγα τροφίμων.
21.12. Σεβασμός στο περιβάλλον σημαίνει την απόλυτη ταύτιση του ανθρώπου με το περιβάλλον.

ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Η ΕΝΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

                         ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ΕΚΠΡΟΣΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ
             ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ

ΑΡΧΙΚΗ - ΠΡΟΦΙΛ ΑΡΤΕΜΗ ΣΩΡΡΑ:  http://www.artemis-sorras.gr
ΠΡΟΤΑΣΗ 600 ΔΙΣ:  http://600dis.oramaellas.gr
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΗΜΩΝ:  http://dimoi.oramaellas.gr
ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ:  http://trapeza-anatolis.oramaellas.gr
ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΧΣ:  http://txs.oramaellas.gr
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ
ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ:
ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ:
ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΟ SITE ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΑΡΤΕΜΗ ΣΩΡΡΑ:
ΑΙΘΕΡΙΚΗ ΓΡΑΦΗ:  https://www.aitherikigrafi.gr/
ΓΡΑΦΕΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ Ε.ΣΥ. ΣΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ:

Δεν υπάρχουν σχόλια